سرویس: اخبار استانکد خبر: 1792|10:54 - 1401/04/25
نسخه چاپی

راه اندازی سامانه هوشمند امداد

راه اندازی سامانه هوشمند امداد
مدیر روابط عمومی کمیته امداد مورد سامانه هوشمند امداد گفت: با توجه اینکه در دنیای امروز  ارائه خدمات به سمت روش‌های غیر حضوری و الکترونیک  پیش می‌رود سازمان کمیته امداد نیز در این مسیر قدم برداشت و  از پایان سال ۱۴۰۰ در کمیته امام خمینی (ره) تلاش شد در قالب راه اندازی یک سامانه جدید خدمات متقاضیان، سبدها و بسته‌های خدمتی قابل عرضه کمیته امداد در بستر الکترونیک به مراجعه کنندگان عرضه شود.

به گزارش رویداد غرب ، خسروز زاده در مورد سامانه هوشمند امداد گفت: با توجه اینکه در دنیای امروز  ارائه خدمات به سمت روش‌های غیر حضوری و الکترونیک  پیش می‌رود سازمان کمیته امداد نیز در این مسیر قدم برداشت و  از پایان سال ۱۴۰۰ در کمیته امام خمینی (ره) تلاش شد در قالب راه اندازی یک سامانه جدید خدمات متقاضیان، سبدها و بسته‌های خدمتی قابل عرضه کمیته امداد در بستر الکترونیک به مراجعه کنندگان عرضه شود.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد ایلام از دستگاه‌های پیشگام بود و خیلی سریع همکاران ما در حوزه فناوری توانستند بیش از ۳۵ خدمت را در بستر الکترونیک برای متقاضیان ایجاد کنند. 

مدیر روابط عمومی کمیته امداد در ادامه عنوان کرد: این سامانه روشی سریع و هوشمند بوده و مراجعین میتوانند به راحتی با گوشی‌های تلفن همراه خود یا مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان و حتی کامپیوترهای شخصی که دسترسی به اینترنت داشته باشد، درخواست خود را در سامانه انتخاب و ثبت کنند و این درخواست در سریع‌ترین زمان در اختیار مسئول مربوطه قرار میگیرد.

وی ادامه داد: همزمان در کارپوشه مددکار ارسال می‌شود و پیامک نیز به گوشی تلفن همراه شخص متقاضی ارسال میشود و بدین صورت در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه خدمت به متقاضی صورت می‌گرد.

خسروزاده در مورد ابزار و لوازم مورد نیاز در این بستر جدید گفت: با یک گوشی همراه  و خط تلفنی که به اسم متقاضی باشد و ارائه کد ملی سرپرست خانوار و یک کد پستی که از طریق آن به موقعیت جغرافیایی متقاضی دسترسی پیدا کرد میتوان به این سامانه متصل شد.

وی در پایان در مورد مزایای این طرح بیان داشت: از مزایای این طرح به حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب، کاهش زمان، تسریع درخواست‌ها اشاره کرد و همچنین در این روش دیگر نیاز به ارائه حضوری  مدارک هویتی و کاغذی نیست و همه مدارک در قالب یک فایل در این سامانه بارگذاری می‌شود و از دیگر مزایای این طرح میتوان به اتصال این سامانه به سامانه زیادی از جمله اتصال به سیستم بانکی، سیستم‌های دارایی، ثبت احوال، ثبت اسناد و دستگاه‌های حمایتی هم تراز اشاره کرد که دیگر نیاز به استعلام حضوری و کاغذی وجود ندارد و فرد متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه دهک حمایتی متقاضی مشخص و بعد از آن فرایند خدمتی به متقاضی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/