به گزارش رویداد غرب ،یادداشت| خداداد ابراهیمی؛ معلم نمونه کشوری: وزارت آموزش و پرورش مصمم است که ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بزرگترین بازگشایی آموزشی کشور را رقم بزند تا در تحولات آموزشی وسیعترین وزارتخانه کشور، در این مقطع تاریخی خاص ( بحران کرونا) متفاوت از گذشته ایفای نقش کند.
در این رهگذار اما چند مقوله قابل واکاویست؛ حال که براساس دستورالعمل مشترک فدراسیون بینالمللی صلیب سرخ و هلال احمر، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی کودکان و نوجوانان امروز، شهروندان جهانی، عاملان قدرتمند تغییر و نسل آیندهی مراقبین، دانشمندان و پزشکان جهان ما هستند، هر بحران، فرصتی است برای کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری، تمرین مهربانی و شفقت، و افزایش تابآوری و در نهایت، ساختن جامعهای امنتراست...
اما تعمیق آموزش و جبران افت تحصیلی،چگونه باید دنبال شود؟
برای ترک تحصیل و یا قطع ارتباط آموزشی ۳ میلیون دانشآموز که بیشتر آنها کودکان یا نوجوانانی هستند که به موبایل و تبلت دسترسی نداشتهاند، کدام برنامه، گرهگشا و کارآمد خواهد بود؟
وزارت آموزش و پرورش برای "بازگشایی ایمن"، در اجرای پروتکلهای بهداشتی مصوب ستاد کرونا باید در مدارس چه ساز وکار نظارتی را طراحی و عملیاتی کند؟
بیگمان برای نیل به پاسخهای مطلوب و اثرگذار به نظر میرسد در این مقطع حساس، وزارت آموزش و پرورش بیش از هر زمانی به معاضدت و همراهی نخبگان دلسوز کشور عزیزمان نیاز دارد.
لذا ضرورت دارد کارشناسان علوم تربیتی، برنامه ریزان و طراحان نظام آموزشی، جامعه بزرگ معلمان، نمایندگان مجلس و رسانههای کشور دست به دست هم دهند و با ارائهی راهکارهای اثربخش، وزارت آموزش و پرورش را در بازگشایی ایمن مدارس کشور یاری دهند تا "آموزش" و " نشاط" جامعهی ۱۵ میلیونی آینده سازان کشورمان بیش از این، نحیف و رنجور و فاقد چشم انداز، معطل نماند.
انتهای پیام/