به گزارش رویداد غرب به نقل از مهر، عزت الله عبدخانی : عدم شفافیت قیمت کالا را از مشکلات موجود در بازار بیان کرد و گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، فاصله بین تولیدکننده با شبکه توزیع مشخص میشود.
وی اضافه کرد: مزیت این طرح شفافیت قیمت گذاری توسط عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه کنندگان است و عرضه کنندگان میبایست سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال نمایند و با اجرای کامل طرح، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده میرسد.
عبدخانی ادامه داد: در فاز اول این طرح انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و انواع پودر لباسشویی، دستمالکاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی مکلف به درج قیمت تولیدکننده شدهاند.
معاون بازرسی سازمان صمت ایلام بیان کرد: فاز دوم طرح که از ۱۹ دیماه اجرایی شده است، شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.